Sunday 31 July 2011

hari ASPURI 2011 . awesome day !




                 assalamualaikum . .

okayyy . firstly aku nak cerita hari sabtu lepas punya malam ada malam aspuri . macam2 ada , persembahan , ratu muslimah n soley - soley ( solek2 ) . sumpah BEST ! okayyy .jumaat mlm sabtu tu kitorang perjumpaan blok . mula2 aku masuk cheersleader ( x tau eja ) tema dia bollywood . aku jd laki . couple aku mula2 auni tapi tukar ain . dah hafal banyak step jgk ah . tak alih2 kak ayu panggil . dia tanya aku nak masuk cheersleader ke lakonan . pastu kak ejun suruh aku masuk lakonan . aku pon terpaksa tinggal kan cheerleader utk masuk lakonan . mula2 cerita nya lain . tengah2 syok berlakon . cahaya dr luar suluh2 kat bilik prep . sape lagi kalau bkn ustad . err ! kacau daun lah . semua cepat2 masuk bwh meja . ustad tendang pintu . bebel2 . gila seram . semua lari senyap2 naik dorm . err . sumpah takoddddd !petang esok tu kitorang ada practise drama . dah tukar jd drama cinta . aku pulak terpilih jd watak utama . YA ALLAH . jd laki lak tu . mak aiii . aku terima jelah sebab ramai yg mintak aku jd laki .nama aku AQIL amek dr AQILAH kata kak ejun . hehe . cerita dia mmg psl bercouple2 ni . practise lah . kak ejun ckp dia kelakar tengok aku berlakon . dia cakap muka aku muka X ADA PERASAAN . haha  dah siap semua cuma tinggal malam je nak persembahkan . maghrib tu semua org gi surau . mak ai aku dah berdebar2 . takut gila babs ! jantung ni dah macam siap nak meletup je . tengah baring2 dalam dorm . x alih2 lampu dorm ada org bukak yg menandakan ORG DAH BALIK SURAU ! wehhhhhh ! takottttt ! pas tu siap2 nak gi DM . sebelum gi DM aku jd AQIL dulu dlm dorm . bertukar org amek gambar . maked lahh siakkk . baru kat dorm tu . aku gi dm pkai tudung dulu . diorang ckp jgn pkai macam laki dulu nanti x suprise . okayyy thenn .
             malam hari aspuri start . mula2 solek2 . blok aku menang . ain ! congrats ! then persempahan dr aras atas . wana berlakon jd mat rempit ! hahaha . cerita dia kelakar gila babs lah . haha . then ratu dr aras tgh (kak syifa') , blok belakang (kak raudza) , blok aku (emy)  n  dr aras atas ( mira hafiz) . pas tu persembahan blok aku ! aku ngn pelakon2 lain dah ready kat luar . aku dah bkk tudung dah siap pakai cap n speck . org x nampak aku . hihi . suprise lah kata kan . okay dah dengar suara kak rika panggil kitorang . diorang suruh aku masuk dulu , aku takut . tapi last2 terpaksa ! err ! masuk je DM mak ai mcm nak runtuh siakk DM tu . diorang menjarit gila babs ! mcm nampak artis . okay perkenalkan diri sebelum show . x alih2 kak alia naik pentas amek gambar ngn aku . haha . ka chak ! ka chak ! sana sini orang amek gambar ! FAMOUS AKU MALAM TU ! mula2 start persembahan kak tasya ( kak chebun ) bg aku bunga ! haha . sweet gila ! persembahan jalan mcm biasa . then habis , ada cabaran  SILENT COMEDY . aku jd mail lambung . pulak dahhhh sampai skang kawan2 aku panggil aku mail lambung . haha . cerita dia ni mail lambung ngn kawan2 dia plan nak fly gi mkn roti canai kat mamak . ( dak2 ostel) sekali ada mak guard , kena lah ngelak dr mak guard nampak . aku meniarap sini , meniarap sana . haha . tengah merangkak tak alih2 langgar satu benda . masyAllah ! pocong daaaaaa ~ ( kak mira isham ) haha . pocong suruh kitorang gi pejabat asrama ! OMG3 . rupanya pocong tu USTAD  ! haha . sumpahh lawak cerita dia . okayy kat atas  ni gambar masa aku jd aqil . adalah siket . kalau x ada lagi banyak tapi nak buat mcm mana , auni terformat kan camera dia . sedih wehhhhhhh . tapi x boleh buat apa dah . bayak gambar comel aku ngn kawan2 . kenangan hilang macam tu je . ada video jgk . x apalah . x ada rezeki .  esoknya ada aktiviti lg . ada showdown , ketok2 aidilfitri , city hunters , goal shoot . apa tah lg .aku masuk showdown menanyah lah sial ! haha . mail lambung come back ada org jerit ! sumpah lawak . dah lah x pandai joget nak joget plak ! haha . penat wehh hari tu . apa pun mmg terbaik lah ! sumpah best gilaaaaaaaaaa ! best X HINGAT !  haha . okayyy ,  tu je yang mampu aku update . jari aku dah kejang dah ni . haha . hope korang happy membacanya !!!!!!!!! hee . ilysmF ! thanks kawan2 aku yg buat aku happy ;)
Terima Kasih Sebab Baca Blog Budak Comell

No comments:

Post a Comment